HTMCC

HULU TERENGGANU MOTORCROSCUBCROSS CLUB (HTMCC) was established officially on April 7, by, Malaysian Sports Commissioner with registration no: 4...443/2011. The objective of establishing this club is to produce positive characteristics of human capital in terms of mental, psychologically resilient and disciplined. In addition, it also aims to address and reduce social problems among local youth.

Sunday, 14 June 2015

litar gong badak

 Litar gong badak di komplek sukan nya telah mengadakan race motocross pada 12-6-2015 yang baru lalu,Program ini hanyalah untuk melengkapkan program city night game yang dianjurkan oleh kerajaan negeri terengganu untuk sebulan sekali.Pada anjuran 12-6-2015 yang baru lalu hanya katagori Cubcross sahaja yang dipertandingkan,

Kamarul munir>>>>>>>> tempat pertama
Kamarul harith>>>>>>>> tempat ke-2
Khairul haki>>>>>>>>>>>tempat ke-3.

Bereh,nok taip panjang2 pun dok pasal jugak sbb cerita hok tu ler jer,Sekian...




litar bukit malam


Agak menghairankan sedikit tempat ini dinamakan sebagai bukit malam,mungkin ada sebab2 yang tertentu tempat ini dinamakan seperti itu,Ada empat cerita sebab2 tempat ini dinamakan dengan sebegitu.

11)      Disuatu masa yang lalu kawasan ini penuh dengan hutan rimba dan didiami oleh macam2 jenis hidupan liar,dikatakan berjuta tahun yang lalu kawasan ini didiami oleh satu jenis raksaksa yang sangat besar dan dinamakan sebagai zurotomus(adik beradik atromen taro),zurotomus tak ada kaitan dengan nama tempat ini tetapi disebabkan ada kegiatan lain yang sentiasa berlaku diwaktu malam, langsung tempat ini dikenali sebagai bukit malam.(sangat mudah cerita nya).Kegiatan yang dimaksudkan ialah race motocross dialam bunian,huhuhu...

22)      Tiga cerita lagi boleh saja pembaca yang dihurmati mereka sendiri cerita nya kerana cerita kat atas tu 100% tak benar....


Pada 13-6-2015 litar bukit malam tanjung aur marang terengganu telah menganjurkan satu acara motorcross yang melibatkan tiga katagori.

11)      Motocross open..
22)      Cubcross open
33)      Junior


Penganjuran motocross pada kali ini merupakan penganjuran yang kedua kali setelah penganjuran yang pertama dahulu diadakan pada 10-4-2015 yang baru lalu
 Event pada kali ini telah disertai oleh beberapa rider2 yang datangnya dari sekitar negeri terengganu khususnya dari kawasan  marang sendiri.Lebih dari 50 rider telah menyertai event yang diadakan dalam tiga katagori yang dipertandingkan,Rider dari team htmcc tak ketinggalan mengambil bahagian dalam dua acara iaitu.

Cubcross open:
11)      Kamarul Munir.
22)      Kamarul harith
33)      Khairul haki

Motocross Open
11)      Kamarul munir

Dalam acara Cubcross open rider dari team htmcc telah berjaya menjadi juara.
11)      Kamarul munir >>>>>>>> tempat pertama..
22)      Kamarul harith >>>>>>>>tempat ke-2
33)      Khairul haki >>>>>>>>>> tempat ke-4

Dalam acara Motocross open, rider dari team htmcc juga telah menjuarai dalam katagori ini.
11)      Kamarul munir >>>>>> tempat pertama..
Pada dasarnya penganjuran litar bukit malam boleh dikatakan sebagai berjaya berdasarkan kapada penganjuran kecik,Kecacatan yang terjadi boleh dibaiki untuk masa2 yang akan datang.ada beberapa kelemahan yang dikenalpasti tapi tidak melibatkan kapada rider2 team htmcc..


Menjadi penganjur mesti bersikap adil dan memuaskan hati semua peserta2 yang terlibat,gagal dalam penganjuran akan menjadi buah mulut disekitar rider2 yang bertanding,cakap2 luar tak boleh dielakan dan cakap2 luar ini lah akan memberi kesan kapada jangka masa panjang untuk satu2 penganjuran,walau macam mana pun diucapkan syabas kapada penganjur litar bukit malam marang terengganu.....Sekian..
acara motocross open


acara cubcross open

Monday, 1 June 2015

kenyir festival



Tasik kenyir memang tak payah diperkenalkan lagi kerana banyak siri2 yang lalu telah diperkenalkan tentang tasik kenyir dengan seluas2nya tetapi tasik kenyir menyimpan banyak misteri nya hingga tak mampu untuk diceritakan.Dalam siri yang lalu admin banyak menceeritakan tentang sejarah tasik kenyir,pada kali ini admin ingin menarik perhatian cerita yang agak tersembunyi dari pengetahuan umum.Cerita nya serba ringkas sahaja.

Cerita 1>>>>>> Rahsia besar (tak boleh cerita)
Cerita 2 >>>>> Rahsia besar (tak boleh cerita jgk takut CIA dan FBI datang cari Admin,jadi ceritanya akan kekal rahsia)


Walau pun cerita tasik kenyir terpaksa dirahsiakan tetapi banyak juga yang boleh diceritakan,salah satu yang boleh diceritakan ialah tentang festival kenyir  2015,Cerita ini tak ada rahsia langsung dan boleh dikongsi oleh ramai orang. Festival kenyir 2015 sedang berlangsung pada 31-5-2015 hingga 6-6-2015,banyak pengisian yang diisi untuk memenuhi pesta ini,Macam2 acara telah diatur untuk memeriahkan lagi festa tahunan tasik kenyir yg telah diadakan sejak sekian lama.Salah satu acara yang diadakan ialah race motocross yang diadakan pada 31-5-2015,Acara ini diadakan hanya untuk suka2,tak terlalu serius sangat dan disertai oleh beberapa orang rider ternama dan selebih nya dari sekitar negeri terengganu sahaja.Rider dari HTMCC memang tak ketinggalan menyertai event ini yang diadakan pada setiap tahun.

Acara:
1)      Mx  Expert
2)      Mx 30
3)      Mx Veteran
4)      Mx Endurance
5)      Junior
6)      Cubcross/CKD Open (kategori baru)

Peserta dari HTMCC.
1)      Kamarul Munir
2)      Kamarul Harith
3)      Khairul Haki
4)    Mat yie

Acara yang disertai oleh rider htmcc
Cubcross/CKD Open
1)      Kamarul Munir
2)      Kamarul Harit
3)      Khairul Haki
4)    Irwan m.zaid

Mx Endurance
1)      Kamarul Munir 

Pemenang dalam katagori Cubcross/CKD open
1)      Kamarul harith >>>>>>>>>> tempat ke-2
2)      Kamarul Munir >>>>>>>>>> tempat ke-3
3)    Khairul Haki>>>>>>>>>>>>tempat ke-6
4)    Irwan M.Zaid>>>>>>>>>>>>tempat ke-10

Katagori Open Endurance
1)  Kamarul Munir>>>>>>>>>>>Tempat ke-7

Sebenarnya rider htmcc bercadang menyertai dua katagori iaitu CKD dan Cubcross tetapi penganjur telah menyatukan dua katagori ini menjadi satu katagori sahaja jadi kekal lah rider yang mengunakan jentera cub tinggal sayup dibelakang,kesiannnnnn.

Ramai jugak cakap2 kat luar mengatakan penganjur tak adil kapada rider2 yang hanya mengunakan motor Cub,Kalau nak dihapuskan terus katagori Cubcross jangan buat naya kapada rider2nya dengan menyatukan katagori ini dengan moto yang  berkuasa lebih besar.Sepatutnya penganjur bagi tau awal2 lagi Jentera motor cub kena buat besi buruk,Aku sebagai admin hanya tersengeh je,Tak dok nok komen apa...Sekian


video
Sedikit aksi
katagori CKD/Cubcross

Monday, 25 May 2015

kejohanan motocross series 2015/putrajaya/

  Sejarah putrajaya di Wiki

Putrajaya atau nama penuhnya Wilayah Persekutuan Putrajaya ialah pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan malaysia yang menggantikan kuala lumpur pada 1999. Putrajaya, bandar raya pintar dalam taman terletak 25 kilometer di selatan Kuala Lumpur merupakan sebuah bandaraya futuristik yang menempatkan pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan. Ia adalah wilayah persekutuan yang ke-3 di Malaysia.Dari sebuah tempat terpencil yang dikenali dengan nama Prang Besar, kawasan ini melonjak membangun dengan nama Putrajaya mulai 12 Oktober 1994. Berbanding dengan Kuala Lumpur, sebuah bandar tinggalan penjajah, Putrajaya dibangunkan oleh anak bangsa sendiri dengan bercirikan budaya tempatan.Mula dibina pada 16 April 1995, Putrajaya akan menggunakan aplikasi teknologi maklumat (IT). Dengan terbinanya Putrajaya, suatu hari nanti Kuala Lumpur, Putrajaya, dan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) akan menjadi Bandar gergasi standing dengan Tokyo dan Yokohama di JepunUntuk mencapai matlamat ini, Wetland Putrajaya telah dibina untuk menyingkirkan sedimen dan membersihkan aliran permukaan yang tercemar sebelum ia memasuki tasik. Sesuai dengan lokasinya di tengah-tengah bandaraya, Wetland Putrajaya menjadi titik penting dalam membawa rakyat untuk bersama-sama mencapai matlamat dari segi rekreasi, pendidikan dan penyelidikan.Lokasinya yang berada ditengah-tengah Koridor raya multimedia, Putrajaya seluas 4,931 hektar ini dibangunkan dengan kos RM20.5 bilion mengandungi Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Perumahan, Kemudahan komersial, kemudahan sosial dan kemudahan keagamaan.Pada 10 Mei 1999, Kompleks Pejabat Perdana Menteri mula beroperasi di Putrajaya. Putrajaya menjadi penanda aras kepada pembangunan dan pentadbiran sesebuah bandar baik di peringkat dalam negara mahupun di peringkat antarabangsa.


Pada 23 dan 24 hb mei telah diadakan satu event motocross dikota raya putra jaya yang melibatkan sembilan kategori :

Kategori:
1) Expert
2) Novice
3) Endurance Open
4) Cubcross
5) CKD (Complete knock down)
6) Junior
7) Veteran
8) CKD Endurance
9) Mx..A

Htmcc telah menghantar hanya seorang rider nya iaitu Kamarul Munir yang mengambil bahagian didalam kategori CKD trek dan CKD Endurance.Hanya seorang peserta sahaja dihantar disebabkan oleh jadual yang ketat yang melibatkan event yang telah dianjurkan oleh htmcc sendiri di kg kuala ping pada 14 dan 15 hb mei yang baru lalu.
Dalam acara CKD Endurance kamarul munir mendapat tempat ke-2 dan dlm kategori CKD trek telah gagal mendapat tempat yang baik disebabkan oleh kegagalan jentera,Tunggu di litar kenyir pada 31-5-2015...Sekian



Monday, 18 May 2015

Litar TTB kuala ping

KUALA PING

(Sungai ping berkuala kan sungai telemong,Disuatu masa yang lalu dikuala ini lah segala kegiatan dijalankan,dikuala ini merupakan tempat persinggahan para pedagang untuk berdagang dgn penduduk disekitar perkampungan.Disini juga tempat penduduk bersosial sesama mereka,kegiatan disini berkisar kapada permainan2 dimasa itu seperti berlaga ayam,bersilat dan beberapa pesta yang lain seperti menumbuk emping,makan2 ketika menyambut tetamu dari eropah,arab,china dan tetamu perdagangan lain dari nusantara..)

video
(Pekan kuala ping pada 15-5-2015.Pekan yang menyambut karnival tranformasi terengganu baru (TTB)yang telah diadakan pada 14 hingga 17-5-2015 yang baru lalu.Kegiatan ekonomi tertumpu kapada pekan ini,Segala keperluan harian ada dijual dipekan ini dan pekan ini akan berwajah baru dengan terlaksananya beberapa projek yg telah dirancang.)


Kampung kuala ping sebuah kampung yang indah permai,dibina dengan baik ditepi sungai telemong,Kampung kuala ping merupakan kampung ditengah2 antara kuala berang dan kampung teris,Kampung ini mempunyai potensi yang besar untuk menjadi sebuah pekan kecil disedikit masa lagi, kerana keadaan lokasinya,Kampung kuala ping sebuah kampung yang terletak 21 km dari bandar kuala berang,Kampung kuala ping terletak dilaluan kuala berang ke kota baru dan juga laluan menghubungkan dengan gua musang dikelantan melalui felda Aring.Kuala ping juga merupakan laluan ke sungai gawi ditasik kenyir.

(Ada dua versi kampung kuala ping mendapat namanya,Cerita pertama:Dizaman dahulu penduduk disekitar kampung kuala ping sekarang merupakan petani yang mengerjakan penanaman padi huma,Setiap tahun dari masa kesemasa itu lah pekerjaan mereka,penanaman  padi huma sering disulam dengan tanaman lain seperti sayur2an dan sebagai nya,Dimasa itu hiburan memang tak ada langsung,pemudanya hanya pandai bersilat sahaja,habis2 hebat pun mereka hanya berlaga ayam dan pergi mengendap anak dara bila malam tiba (kegiatan biasa orang zaman dahulu).Selain itu ada yang menangkap ikan di sungai telemong(pada masa tu sungai telemong tak ada nama lagi).Tempat yang menjadi kawasan popular menangkap ikan ialah dipertemuan antara sebuah alur dan sungai telemong,Dikuala itu juga merupakan pengkalan untuk perahu2 dagang yang datang dari negara china dan arab untuk berlabuh,Pedagang akan membawa macam2 bekalan dari negara masing2,seperti alatan tembaga dan kain sutera (tapi penduduk kat situ tak dapat beli sbb duit tak ada,padan tenguk dan telan air liur jer awek2 masa tu,ada yang menangis kerana tak mampu nak beli,nak tukar dengan kerbau/lembu pedagang tak mahu kerana negara arab panas sangat,kerbau tak bleh hidup,lagi pun dia orang bimbang takut kerbau mengamuk dalam perahu dagang,klu pecah perahu,innalillah.hehehehe)Dipengkalan ini juga menjadi tempat pertemuan antara penduduk kampung untuk mandi2 manda dan penduduk yang hendak menghiliri sungai serta memudiki sungai.(masa tu wakaf tak ada,dewan sivik jangan sebut lah)Salah satu kegiatan yang sering diadakan dikuala sungai ini ialah acara menumbuk ping,Pesta menumbuk ping menjadi tempat pertemuan muda mudi,dengan bahasa lain tempat untuk mengurat/bergedik,huhuhu... Dari pesta menumbuk ping dikuala sungai ini lah kampung kuala ping diberi nama dan kekal sehingga sekarang.....Cerita yang kedua:Malas nak cerita,hehehehehe.....)

Kuala ping merupakan sebuah kampung dipendalaman terengganu sedikit masa lalu,Kuala ping menjadi dikenali kerana terbina nya empangan kenyir,Empangan yang sangat dikenali dimalaysia am nya dan didunia umum nya,sejak itu kampung kuala ping tidak lagi menjadi pendalaman,kampung itu telah menjadi tempat yang penting di hulu terengganu.Terletak ditengah2 arus perdana pembangunan yang dirancang.Penting nya kampung kuala ping kapada daerah hulu terengganu dengan terpilih nya kampung ini menjadi tuan rumah kapada karnival TTB (tranfomasi terengganu baru),Dikarnival ini telah diadakan macam2 program yang melibatkan semua jabatan kerajaan, dan diprogram ini lah juga diadakan race motocross sebagai salah satu program dikarnival yang julung2 kali nya diadakan dikampung kuala ping.Acara motocross dan cubcross ini telah diamanahkan kapada  HTMCC untuk dijayakan...(Acara motocross dan cubcross ini diadakah seribu tahun setelah kampung kuala ping mendapat nama kehkehkehkehkeh....)

Dengan peruntukan diberi oleh kerajaan negeri terengganu,amanah untuk perlaksanaannya terletak dibahu htmcc,Htmcc telah memperagakan sembilan katagori untuk dipertandingkan.

Katagori.
1)      MX Open..
2)      MX Novice
3)      MX Veteran
4)      CKD Open
5)      Junior
6)      Cubcross Open
7)      Cubcross Tertutup Terengganu
8)      CKD/Cubcross Endurance
9)      Endurance Open.

Hadiah2...
MX OPEN---Yuran Rm 80
1) Rm 800 dan piala
2) Rm 500 dan piala
3) Rm 300 dan piala
4) Rm 200 dan piala
5) Rm 100 dan piala
6) Ke-6 hingga 10—hamper


MX Novice—Rm 60
1) Rm 600 dan piala
2) Rm 400 dan piala
3) Rm300 dan piala
4) Rm 200 dan piala
5) Rm 100 dan piala
6) Ke-6 hingga 10- hamper

MX veteran---Yuran Rm 50
1) Rm 500 dan piala
2) Rm 300 dan piala
3) Rm 200 dan piala
4) Rm 100 dan piala
5) Rm 80 dan piala..
6) Ke-6 hingga 10 –hamper

JUNIOR--- Yuran Rm 40
1) Rm 400 dan piala
2) Rm 300 dan piala
3) Rm 200 dan piala
4) Rm 100 dan piala
5) Rm 70 dan piala.
6) Ke-6 hingga 10-hamper
CKD OPEN..-----yuran Rm 50
1) Rm 500 dan piala
2) Rm 300 dan piala
3) Rm 200 dan piala
4) Rm 100 dan piala.
5) Rm 80 dan piala
6) Ke-6 hingga 10—hamper

CUBCROSS OPEN---- Yuran Rm 50
1) Rm 500 dan piala
2) Rm 300 dan piala
3) Rm 200 dan piala
4) Rm 100 dan piala
5) Rm 80 dan piala
6) Ke-6 hingga 10 –hamper

CUBCROSS TERTUTUP TERENGGANU—yuran Rm 30
1) Rm 300 dan piala
2) Rm 200 dan piala
3) Rm 100 dan piala
4) Rm 80 dan piala
5) Rm 50 dan piala
6) Ke-6 hingga 10—hamper

ENDURANCE OPEN---Yuran Rm 60
1) Rm 600 dan piala
2) Rm 400 dan piala
3) Rm 300 dan piala
4) Rm 200 dan piala
5) Rm 100 dan piala
6) Ke-6 hingga 10 –hamper

CKD/CUBCROSS  ENDURANCE.—yuran Rm 50
1) Rm 500 dan piala
2) Rm 300 dan piala
3) Rm 200 dan piala
4) Rm 100 dan piala
5) Rm 80 dan piala
6) Ke-6 hingga 10-- hamper

JADUAL
Khamis-(14hb mei 2015)
8.00am>>>>>>>>>>>>>>>>>Perdaftaran dan ujian litar
10.00am>>>>>>>>>>>>>>>>Taklimat peserta/pemeriksaan jentera.
10.30am>>>>>>>>>>>>>>>>Cubcross tertutup terengganu
Mx veteran MOTO 1
CKD open MOTO 1
Cubcross tertutup terengganu final
MX Novice MOTO 1
Cubcross Open MOTO 1
MX open MOTO 1
Jumaat (15hb mei 2015)
8.30 am CKD/Cubcross Endurance
MX Vateran MOTO 2
Junior MOTO 1
Endurance Open
CKD Open MOTO 2
Cubcross Open MOTO 2
MX Novice MOTO 2
Junior MOTO 2
MX Open MOTO 2
Penyampaian Hadiah...

SENARAI PESERTA
MX Open
1)      Mohd Fadli Deraman
2)      Che wan Rahimi
3)      Asmawi
4)      Mohd Hafizul Mustakim
5)      Aidil Efendi Azmi
6)      Zulkarnain Ismail
7)      Taqiyuddin Jamaluddin
8)      Ahmad nasaie Najmi
9)      Mohd Noriman
10)   Mohd Harith Daniel.

MX Novice
1)      Mustaqim Sapri
2)      Apex
3)      Azhar Mohammad
4)      Mohd Sharazman
5)      Taqiuddin Jamaludin
6)      Mohd Harith Damal Rizal
7)      Mohd Zulkifli Sapri
8)      Mohd Hakimi Kamal
9)      M.Iznul Nuzaimi Amran
10)   Abdul Hadi Awang
11) Che Wan Rohimi
12)Syamsul Rizal

MX Veteran
1)Syamsul Rizal Ismail
2) Othman Ali
3) Haji Din
4) Mohd Zamurina.
5 Rizal Zakaria
6) Pok Aziz
7) Mohd Fadli
8) Afendi
9) Asmawi


CKD Open
1)      Kamarul Asraf
2)      Kamarul Harith
3)      Khairul Haki
4)      Kamarul Munir
5)      Kamarul Firdaus
6)      Mohd Salehudin
7)      KHairul Anuar
8)      Arif Fadilah
9)      Asraf Zailani
10  Amirul Asraf
11  Mohd Zuhaimi

Junior
1)      Mohd Sahril Muharam
2)      Nur Liyana Fazlien
3)      Hakimi
4)      Mohd Syahin
5)      Mohd Faiz Zakwan
6)      Salahuddin Amir shah
7)      Che WaN Daniel
8)      Mustaqim  Sapri
9)      Asyraf Zailani
10)   Mohd Idham Hanafi
11)    Mohd Zulhilmi
12) M.Amir A.Razak
13) ZulFadli
14) A.hakim Zahiruddin
15) M.Aiman Zul Hakim
16)Mohd Shahril  imran

Cubcross Open
1)      Mohd Irwan M.Zaid
2)      Kamarul Firdaus
3)      Wan Mohd Ridzuan Wan Zainal
4)      Mohd Izrul Huzairie
5)      Mohd Zakaria Awang
6)      Kamarul Munir
7)      Kamarul Harith.
8)      Mohd Hafizol Mustakim.
9)      Kamarul Firdaus
10)   Khairul Haki
11)   Mohd Sabri Muda
12)   Mohdb Faiszuan
13)   Arif Fadillah
14)   Wan mohd Ridzuan Wan Zainal

Cubcross Tertutup Terengganu
1)      Mohd Irwan M.Zaid
2)      Kamarul Firdaus
3)      Wan Mohd Ridzuan Wan Zainal
4)      Mohd Izrul Huzairie
5)      Mohd Zakaria Awang
6)      Kamarul Munir
7)      Kamarul Harith.
8)      Mohd Hafizol Mustakim.
9)      Kamarul Firdaus
10)   Khairul Haki
11)   Mohd Muhaimin
12)   Mohd Fairul Nizam
13)   Arif Fadillah Zubaidi
14)   Mohd Aiman shafie
15)   Mohd Sabri Muda
16)   Zulhusni Khairul
17)   M.Fakhrurrazi Mamat
18)   Mohd Fakhril Ikhwan
19)   Raja Faizal RajaSulaiman
20)   Mohd Iman Jawahir
21)   Asyraf Zailani
22)   Amirul Zubaidi
23)   Wan Mohd Ridzuan
24)   Mohd Afizul
25)   Mohd Faiszuan

CKD/Cubcross Endurance
1)      Mohd solehudin Ghazali
2)      Kamarul Asyraf.
3)      Muhaimin Mat rafi
4)      Mohd Nor Azmi Ismail
5)      Kamarul Harith
6)      Khairul Haki
7)      Kamarul Munir
8)      Ahmad Buyamin Embong
9)      Mohd Syukur Yusuf
10)   Mohd Irwan M.zaid
11) Amirul Asyraf

 Endurance open
1)      Mohd Khairul Azman
2)      Asmawi.
3)      Mohd Zamurina
4)      Haji Din
5)      W.Shah Razwan
6)      Afendi
7)      Mohd Nor Azat.Ahmad
8)      Kamarul Munir
9)      Hafizul Mustakim
10)   Nasaie Najmi


PEMENANG:
MX Open..
1)      Taqiyuddin Jamaludin...
2)      Nasaie Najmi
3)      Mohd Noriman
4)      Mohd Harith Denial
5)      Zulkarnain Ismail

MX Novice
1)      Taqiyuddin Jamaludin
2)      Mohd Harith Denial
3)      Mohd Zulkifli Sapri
4)      Mustakim Sapri
5)      Mohd Shah Razman

MX Veteran
1)      Rizal Zakaria
2)      Mohd Zamurina
3)      Othman Ali
4)      Haji Din
5)      Asmawi

CKD Open
1)      Kamarul Munir
2)      Kamarul Harith
3)      Khairul Haki
4)      Arif Fadillah Zubairi
5)      Kamarul Firdaus

Junior
1)      Mustaqim Sapri
2)      Asyraf Zailani
3)      Mohd Izham Hanafi
4)      Che Wan Deniel
5)      Solehuddin Amirsyah

Cubcross Open
1)      Kamarul Munir
2)      Kamarul Harith
3)      Mohd Hafizol Mustakim
4)      Mohd Khairul Haki
5)      Mohd Faiszuan


Cubcross Tertutup Terengganu
1)      Kamarul Munir
2)      Kamarul Harith
3)      Ariff Fadillah Zubairi
4)      Hafizol Mustakim
5)      Khairul Haki

CKD/Cubcross Endurance
1)      Kamarul Harith
2)      Khairul Haki.
3)      Kamarul Munir
4)      Ahmad Buyamin Embong
5)      Mohd Syukur Yusuf


Endurance Open.
1)      Nasaie Najmi
2)      Hafizol  Mustakim
3)      Kamarul Munir
4)      Mohd Nor Azat Ahmad
5)      Afendi

HTMCC
Htmcc telah diwakili oleh 9 orang rider
1)      Kamarul Munir
2)      Kamarul Firdaus
3)      Kamarul Harith
4)      Kamarul Asraf
5)      Khairul Haki
6)      Mohd Muhaimin
7)      Amirul Asyraf Anuar
8)      Mohd Solehuddin
9)      Mohd Irwan M.zaid

video
start dlm kategori  Endurance Open

Acara yang diwakili oleh rider2 htmcc ialah..

Cubcross open
1)      Kamarul Munir
2)      Kamarul Firdaus
3)      Kamarul Harith
4)      Kamarul Asraf
5)      Khairul Haki
6)      Mohd Muhaimin
7)      Amirul Asyraf Anuar
8)      Mohd Solehuddin
9)      Mohd Irwan M.zaid

Cubcross tertutup terengganu
1)      Kamarul Munir
2)      Kamarul Firdaus
3)      Kamarul Harith
4)      Kamarul Asraf
5)      Khairul Haki
6)      Mohd Muhaimin
7)      Amirul Asyraf Anuar
8)      Mohd Solehuddin
9)      Mohd Irwan M.zaid


CKD Open.
1)      Kamarul Munir
2)      Kamarul Firdaus
3)      Kamarul Harith
4)      Kamarul Asraf
5)      Khairul Haki
6)      Mohd Muhaimin
7)      Amirul Asyraf Anuar
8)      Mohd Solehuddin
9)      Mohd Irwan M.zaid


CKD/Cubcross Endurance..
1)      Kamarul Munir
2)      Kamarul Harith
3)      Kamarul Asraf
4)      Khairul Haki
5)      Mohd Muhaimin
6)      Amirul Asyraf Anuar
7)      Mohd Solehuddin
8)      Mohd Irwan M.zaid

ENDURANCE OPEN
1)      Kamarul Munir
video
start dlm kategori junior
Pemenang untuk rider2 htmcc...
Cubcross open
1)      Kamarul Munir >>>>>>>>> Pertama
2)      Kamarul Harith>>>>>>>>> Ke-2
3)      Khairul Haki >>>>>>>>>>>ke-4
4)      Kamarul Firdaus >>>>>>>>ke-9
5)      Mohd Irwan>>>>>>>>>>>> ke-10

Cubcross tertutup terengganu
1) Kamarul Munir >>>>>> Pertama
2)Kamarul Harith>>>>>>> Ke-2
3)Khairul Haki >>>>>>>>>Ke-5
4) Kamarul Firdaus >>>>>Ke-7
5)Mohd Muhaimin >>>>> Ke-8

CKD Open.
1) Kamarul Munir >>>>>> Pertama
2)Kamarul Harith >>>>>> Ke-2
3)Khairul Haki>>>>>>>>>ke-3
4)Kamarul Firdaus >>>>>ke-5
5)Solehuddin >>>>>>>>>ke-7
6)Kamarul Asraf>>>>>>>ke-8
7)Amirul Asraf Anuar>>>ke-9

CKD/Cubcross Endurance..
1)Kamarul Harith>>>>>>Pertama
2)Khairul Haki>>>>>>>>ke-2
3)Kamarul Munir>>>>>>ke-3
4)Irwan M.Zaid>>>>>>>ke-6
5)Muhaimin mat rafi>>>ke-8
6)Kamarul Asraf>>>>>> ke-9
7)Solehuddin Ghazali>>ke-10

Endurance Open
1)Kamarul Munir >>>>>> tempat ke-3

Hari pertama kejohanan acara dimulai seperti yang dijadualkan,Bacaan Doa telah dibacakan oleh seorang rider.Acara dimulakan seawal jam 8.00 pagi dengan pendaftaran peserta dan taklimat kapada semua yang terlibat dengan event,sama ada rider,Crew2 dan petugas2 lain seperti RELA,JPAM,PEJABAT KESIHATAN,MAJLIS DAERAH DAN sebagainya,Race bermula pada pukul 11.00 pagi dengan acara cubcross tertutup terengganu dan diakhiri dengan acara MX Open pada sebelah petang nya,Tamat hari pertama dengan tiada sedikit pun kemalangan yang berlaku,Alhamdulillah..

Hari ke-2 kejohanan merupakan hari jumaat,Untuk me,mberi laluan kapada semua rider2 dan petugas menunaikan solat jumaat,Acara dimulakan seawal 8.45 pagi dengan acara CKD/Cubcross Endurance dan diakhiri dengan MX Open pada pukul 5.15 petang.Pada hari ini menyaksikan ramai penonton yang hadir untuk melihat event yang dianjurkan sempena Karnival TTB kawasan Hulu terengganu.Pada hari ke-dua ini juga menyaksikan tiada perkara buruk yang terjadi,Semua acara berjalan dengan baik dan mendapat kerjasama dari pihak pengajur dan peserta serta dari penonton yang datang.Pembahagian hadiah telah disempurnakan oleh Tuan pegawai daerah hulu terengganu pada pukul 6.00 petang..

Kesimpulan nya:Pada dasarnya event yang dianjurkan oleh team htmcc boleh dikatakan sebagai berjaya,Kejayaan diperolehi dari kerja sama ahli2 club dgn kerjasama dari jabatan2.Htmcc tak perlu menyediakan kemudahan asas kerana ditapak karnival semua yang diperlukan telah ada disediakan kerana event yang diadakan terletak dalam kampung,lagi pun race motocross hanya menumpang karnival yang diadakan.Walau macam mana pun Htmcc agak sedikit kecewa dengan penyertaan,kerana  event yang dianjurkan kurang mendapat sambutan dari rider diseluruh negara.Dikatakan event yang diadakan kurang mendapat sambutan kerana terdapatnya acara yang dianjurkan ditempat lain.lagi pun acara yang diadakan tak sesuai dengan tarikh kerana pada hari khamis dan jumaat bukan hari cuti jadi penyertaan jadi berkurang.Walau macam mana pun kejayaan sangat berpihak kapada team htmcc dari segi penganjuran,Semua Acara telah dilangsungkan mengikut jadual dengan tiada bantahan dari rider2 yang bertanding...
crew

Event yang diadakan tak mungkin akan berjaya kalau tiada usaha oleh pihak pengurusan team HTMCC.
11)      Rashid Ismail
22)      Ramlee Ismail
33)      Wan Farzullah
44)      Chiko
55)      Anuar Sidek
66)      Afnizam nizan
77)      Mat Nor Azam>>>>> Bendahari
88)      Zulkifli Ahmad>>>>>Setia usaha

Sekian.Harap berjumpa lagi dilain event...