HTMCC

HULU TERENGGANU MOTORCROSCUBCROSS CLUB (HTMCC) was established officially on April 7, by, Malaysian Sports Commissioner with registration no: 4...443/2011. The objective of establishing this club is to produce positive characteristics of human capital in terms of mental, psychologically resilient and disciplined. In addition, it also aims to address and reduce social problems among local youth.

Monday, 25 August 2014

htmcc/motocross challenge 2014


Litar tasik kenyir memang tak payah diperkenalkan lagi kerana litar ini telah memasuki pusingan kelapan dalam penganjuran motorcross.Sejak beberapa lama dahulu dan mungkin untuk selama2nya, litar ini telah menarik ramai rider2 samada dari dalam negara atau pun dari luar negara.Litar yang terletak disungai gawi iaitu pintu masuk utama ketasik kenyir yang sangat dikenali didunia dan mungkin juga sangat dikenali diplanet lain,huhuhu...

Perkara yang sangat menarik tentang nama sungai gawi ialah GAWI.Apa itu gawi??Mungkin ramai yang tak tau apakah yang ada disebalik nama GAWI.GAWI tanpa melihat mana2 kamus telah diberi maksud KETEGUHAN KAPADA YANG MAHA ESA,yang memberi maksud penduduk sungai gawi mempunyai keteguhan keimanan,keteguhan dalam hidup,keteguhan dalam membuat keputusan,keteguhan dalam adat budaya dan keteguhan dalam cara hidup seharian.

Cerita kat atas tu merupakan cerita yang telah pun berlaku disungai gawi sejak lama dahulu,mungkin 100 tahun yang lalu atau mungkin sejak terengganu menerima islam pada tahun 1298 masihi yg lalu.Sungai Gawi yang dahulu bukan lah sungai gawi yang sekarang kerana sungai gawi yang sekarang dipenuhi dengan manusia yang dah tak macam dulu,Manusia yang dah tak mesra manusia,Walau macam mana pun Keteguhan sungai gawi terserlah dengan terbinanya dame side yang dibina untuk menahan limpahan air setelah terbina nya empangan kenyir dikampung Jenagor dan itu lah satu2 nya yang paling teguh kalau nak diertikan dengan perkataan GAWI,


Kalau Litar tasik kenyir menganjurkan race motocross admin biasa nya akan melalut menceritakan kehebatan tasik kenyir yang dibina khusus untuk penjanaan letrik.Admin ada kenangan yang sangat mengimbau ditasik kenyir.Dulu dulu dulu dulu dulu dulu dulu dulu dulu,ditasik kenyir ini lah admin mendengar kekalahan saddam husain yang berperang dengan Amerika Syarikat,Ditasik ini lah juga Admin mendapat berita kematian penyanyi Sudirman Haji Arshad.Ditasik kenyir jugak admin dihambat harimau dihambat gajah dan melihat ikan sebesar kereta mini Mr Bean,Ditasik kenyir ini lah jugak admin di tekel oleh tuan puteri yang jadi penghuni tetap kat situ,ditasik kenyir ini juga admin duduk2 dan berbual dengan hantu(naik seriau bulu tengkuk weh!!!)Ditasik kenyir ini lah juga Admin menyabung nyawa kerana terkandas sebab2 ingin meneruskan hidup.Ho ho ho ho dah sampai kapada bercerita hal peribadi pulok doh,Stop setakat tu.hehehe...
Pada 23 dan 24 hb ogos 2014 yang baru lalu, litar tasik kenyir telah mengadakan satu lagi kejohanan motocross yang dianjurkan oleh airbone motor dengan kerjasama ketengah,Kejohanan ini merupakan kejohanan kali ke-8 dan telah menarik minat beberapa rider2 dari luar negara dan rider2 dalam negara sendiri.Seramai lebih dari 200 orang rider telah mengambil bahagian didalam kejohanan ini dalam berbagai katagori yang diadakan..
Acara yang dipertandingkan ialah:
1) Motocross expert
2) Motocross novice
3) CKD
4) Cubcross open
5) moto junior
6) Endurance veteran
7) CKD Endurance
8) Endurance Open..
9) MX Veteren
10) Expert International
Rider htmcc yang mengambil bahagian ialah,
1) Ahmad Kamarul Munir
2) Ahmad Kamarul Harith..
3) Khairul Haki..

Acara yang disertai oleh rider Htmcc ialah..
1) CKD..
a) Kamarul Munir
b) Kamarul Harith

2) Cubcross Open
a) Kamarul Munir
b) Kamarul Harith..
c) Khairul Haki
Keputusan untuk rider2 htmcc ialah..
CUBCROSS OPEN
1) Kamarul Munir tempat ke-3
2) Kamarul Harith---- Gagal top ten
3) Khairul Haki --------Gagal top ten
CKD..
1) Kamarul Munir >>>> tempat ke-4
2) Kamarul Harith>>>> tempat ke-6
Keputusan Penuh dalam katagori Cubcross open dan CKD..
CUBCROSS..
1) Muhammad Ruhaimi bin Che Lah
2) Mohamad Khuzaini bin Mahmud
3) Ahmad Kamarul Munir bin Abdul Rashid
4) Muhamad Hafiiz bin Zulkifli
5) Muhamad Haqqi bin zulkifly
6) Ismadi bin Isa
7) Mohamad Zaharul
8) Mohamad Amirul Syafiq..
9) Mohd Zulkifli bin Abdul Mutalib
10)Mohd Aiman bin Ramli
CKD..
1) Mohd Khuzaini bin Mahmud
2) Mohd Ajmal bin Kamarudin
3) Mohd Khairi Zakaria..
4) Ahmad Kamarul Munir bin Abdul Rashid
5) Mohd Zulkifli bin Abdul Mutalib
6) Ahmad Kamarul Harith Bin Abdul Rashid..
7) Mohd Fazil
8) Mohd Ridza Endut..
9) Ku Rodzi bin Ku Ismail..
10) Muhamad Zulfikri Rahim..


Pujian sepatutnya diberikan kapada,Mr Najmi dan Puan Mariah.... Sekian




Sunday, 13 July 2014

htmcc/kembara ramadan

Pada 11hb.julai 2014 Yang baru lalu htmcc telah menbuat suatu program Berbuka puasa di matau 8,dimana matau lapan tempat Yang menjadi kebiasaan rider2 htmcc Bermain motor dan Beriadah.

Seramai 8 org rider telah mengambil bahagian,bertolak pada pukul 6.40 petang dengan membawa juadah untuk berbuka puasa pada ketinggian 2800 kaki,Iaitu di matau 8..

Setelah berbuka dan bersolat maghrib,semua bertolak balik pada pukul 8.15 mlm dan sampai pada pukul 9.00 malam,sekian...











Sunday, 6 July 2014

htmcc/matau 8

Pada 28hb.jun 2014 yang baru lalu,pasukan htmcc telah membuat satu xtvt riadah bermotosikal kekawasan pembalakan yang telah ditinggalkan iaitu kawasan Matau 8,Kawasan matau 8 terletak pada ketinggian 2800 kaki dari aras laut,Mempunyai laluan yang curam serta cerun dikiri kanan laluan.Mesti mempunyai kemahiran dan kecekalan untuk melalui laluan yang seperti ini,Laluan ini telah menjadi kebiasaan kapada rider2 dari team htmcc tapi pada kali ini,laluan ini telah mendapat sambutan yang agak ramai dari rider2 htmcc iaitu 18 orang peserta.Tujuan xtvt pada kali ini ialah untuk mencabar bukit di Matau 8 dan berkelah disungai kenyir...
Bertolak pukul 10.00 pagi dan sampai ke matau 8 pada pukul 11.00 pagi.Disini,dimatau 8 rider2 menunjukan aksi masing2 dalam penungangan moto pada kecerunan 40 darjah dengan laluan sejauh 400 meter.Semua rider telah mencuba dengan sedaya upaya tapi ramai yang gagal untuk mendaki..


Setelah mencuba dan bermain selama 1jam dengan macam2 aksi yg ditunjukan,pasukan htmcc telah bertolak ketasik kenyir iaitu ke sungai kenyir untuk berkelah dan memancing..


Pada pukul 3.30 petang semua ahli rombongan bertolak balik dengan semangat untuk kembali lagi mencabar laluan matau 8 dan kawasan sekitar nya terutama puncak yg paling tinggi iaitu gunung Gajah trom (1207 meter),Sekian
 Bertanda merah ialah puncak gunung gajah terom yg tinggi nya 1207 meter dari paras laut,puncak ini lah yg hendak ditawan oleh rider2  htmcc dgn bermotor









Thursday, 3 July 2014

htmcc/majlis kesyukuran

Majlis ini diadakan pada 27hb.jun 2014 kerana meraikan petugas2 crew htmcc yg telah menjayakan pekan budaya yg diadakan dikuala berang pada 13hb jun hingga 21hb jun 2014.Disamping itu majlis kesyukuran ini juga diadakan kerana menyambut hari lahir beberapa orang rider2 dari team htmcc..
Seramai lebih kurang 60 orang telah hadir dalam majlis yang juga dihadiri oleh semua ajk htmcc dan ajk jkk kampung bukit gemuroh.Majlis bermula pukul 9.00 malam dan berakhir pada pukul 11.malam..sekian..,





Friday, 27 June 2014

htmcc/happy birthday

Rider yg paling cermelang dlm htmcc ialah Ahmad Kamarul Munir Rashid,Baru2 ini telah menyambut hari jadinya yg entah keberapa,Dalam program tu Pengerusi htmcc dan ahli jawatan kuasanya telah hadir untuk meraikan majlis tersebut,.Makan mee dan kerat kek jer serta nyanyi sikit2,Admin dok nyanyi sbb ajk htmcc nyanyi kuat sangat,jadi untuk meredakan keadaan admin hanya dia diri jer,malas nok campur,admin cuma makan jer,senang gitu,

Harap tahun ni banyak kejayaan yg akan dicapai oleh rider2 htmcc,insyallah,sekian....tgk gambar kat bawah deh>>>>


Sunday, 22 June 2014

htmcc/artis htmcc

 Juara karaoke dipekan budaya kuala berang 20hb.jun 2014

Wan fazrullah merupakan seorang dari rider htmcc tp bakat nya kurang menyerlah dari beberapa orang rider lain dalam team,tapi beliau merupakan seorang ahli htmcc yg paling setia kpd club.merupakan seorang pemberi  semangat kpd rider2 yg lain. Sentiasa ada dimana2 event yg disertai oleh htmcc.Beliau merupakan seorang pemandu kapada rider2 untuk pergi kemana2 lokasi pertandingan,seorang yg bertanggung jawab kapada pembekalan,bertanggung jawab kpd emosi rider2,Besar tanggung jawab beliau ni.Usia dan pengalaman nya telah memungkinkan beliau berada dalam banyak keadaan

Aksi Wan Fazrullah Dilitar gong badak


Sesuatu yang sangat menarik tentang wan fazrullah ialah beliau mempunyai bakat yg besar dlm bidang nyanyian,Boleh dikatakan bakat nya bakat yg tidak terpendam tp mcm terpendam,Beliau telah banyak kali memenangi beberapa pertandingan nyanyian yang disertai nya.Yang agak pelik tentang beliau ialah beliau tak pernah menyanyi dan bersiul tak tentu arah tp klu sekali beliau naik kepentas dan menyanyi,<<<<'nah ambik kau,terus jadi juara,>>> dan sangat terserlah nyanyian nya,mempunyai vokal yg mantap dan gaya nyanyian yg tersendiri dan beliau mampu untuk pergi jauh dari apa yg ada pada diri nya.. Mungkin disuatu masa, htmcc akan melebarkan sayap nya menceburi dalam bidang pengurusan artis dan bidang pengacaraan kerana wan fazrullah juga mempunyai pakej untuk itu,MANA LAH TAU........
video
Wan Fazrullah hit (20sec)

Dipekan budaya kuala berang baru2 ini wan Fazrullah telah menyertai pertandingan karaoke yg diadakan pada 20hb jun 2014 dan beliau telah menjadi juara,mengalahkan 13 peserta Akhir dengan terdahulu nya melalui peringkat saringan yg telah disertai oleh 50 peserta disekitar kuala berang,Good luck Wan Fazrullah......Sekian.

>>>>>>>KAMI TUNGGU MUNG JADI ARTIS<<<<<<<<





Saturday, 21 June 2014

htmcc/litar lubuk periuk


Litar lubuk periuk menerima tetamunya  dari  htmcc dan beberapa org rider dari paka dungun dan beberapa orang rider tempatan seperti kg lubuk periuk,jerangau sungai dan dari kampung disekitar nya...seperti biasa en zam motocross and the gang telah menjadi penganjurnya.
Htmcc telah menghantar hanya seorang rider nya iaitu Ahmad Kamarul Munir Abdul Rashid..

 Acaranya ialah>>>
1) motocross open
2) cubcross  open
3) endurance open

Rider htmcc telah menyertai 2 katagori
1) Cubcross Open
2) Endurance Open
Dalam dua katagori yg disertai oleh rider htmcc kedua-duanya telah mendapat tempat pertama.

Dari kiri:En Daud,Kamarul Munir,alang dan En Zam

Pada kesimpulan nya penganjuran oleh en zam lubuk periuk dan beberapa orang geng nya boleh dikatakan berjaya kerana dengan kewangan yang lemah beliau dapat menarik beberapa orang rider motocross yang agak berwibawa yang didatangkan dari paka,terengganu,Tahniah diucapkan,Sekian..

Video dalam katagori endurance Open..