HTMCC

HULU TERENGGANU MOTORCROSCUBCROSS CLUB (HTMCC) was established officially on April 7, by, Malaysian Sports Commissioner with registration no: 4...443/2011. The objective of establishing this club is to produce positive characteristics of human capital in terms of mental, psychologically resilient and disciplined. In addition, it also aims to address and reduce social problems among local youth.

Sunday, 13 July 2014

htmcc/kembara ramadan

Pada 11hb.julai 2014 Yang baru lalu htmcc telah menbuat suatu program Berbuka puasa di matau 8,dimana matau lapan tempat Yang menjadi kebiasaan rider2 htmcc Bermain motor dan Beriadah.

Seramai 8 org rider telah mengambil bahagian,bertolak pada pukul 6.40 petang dengan membawa juadah untuk berbuka puasa pada ketinggian 2800 kaki,Iaitu di matau 8..

Setelah berbuka dan bersolat maghrib,semua bertolak balik pada pukul 8.15 mlm dan sampai pada pukul 9.00 malam,sekian...











Sunday, 6 July 2014

htmcc/matau 8

Pada 28hb.jun 2014 yang baru lalu,pasukan htmcc telah membuat satu xtvt riadah bermotosikal kekawasan pembalakan yang telah ditinggalkan iaitu kawasan Matau 8,Kawasan matau 8 terletak pada ketinggian 2800 kaki dari aras laut,Mempunyai laluan yang curam serta cerun dikiri kanan laluan.Mesti mempunyai kemahiran dan kecekalan untuk melalui laluan yang seperti ini,Laluan ini telah menjadi kebiasaan kapada rider2 dari team htmcc tapi pada kali ini,laluan ini telah mendapat sambutan yang agak ramai dari rider2 htmcc iaitu 18 orang peserta.Tujuan xtvt pada kali ini ialah untuk mencabar bukit di Matau 8 dan berkelah disungai kenyir...
Bertolak pukul 10.00 pagi dan sampai ke matau 8 pada pukul 11.00 pagi.Disini,dimatau 8 rider2 menunjukan aksi masing2 dalam penungangan moto pada kecerunan 40 darjah dengan laluan sejauh 400 meter.Semua rider telah mencuba dengan sedaya upaya tapi ramai yang gagal untuk mendaki..


Setelah mencuba dan bermain selama 1jam dengan macam2 aksi yg ditunjukan,pasukan htmcc telah bertolak ketasik kenyir iaitu ke sungai kenyir untuk berkelah dan memancing..


Pada pukul 3.30 petang semua ahli rombongan bertolak balik dengan semangat untuk kembali lagi mencabar laluan matau 8 dan kawasan sekitar nya terutama puncak yg paling tinggi iaitu gunung Gajah trom (1207 meter),Sekian
 Bertanda merah ialah puncak gunung gajah terom yg tinggi nya 1207 meter dari paras laut,puncak ini lah yg hendak ditawan oleh rider2  htmcc dgn bermotor









Thursday, 3 July 2014

htmcc/majlis kesyukuran

Majlis ini diadakan pada 27hb.jun 2014 kerana meraikan petugas2 crew htmcc yg telah menjayakan pekan budaya yg diadakan dikuala berang pada 13hb jun hingga 21hb jun 2014.Disamping itu majlis kesyukuran ini juga diadakan kerana menyambut hari lahir beberapa orang rider2 dari team htmcc..
Seramai lebih kurang 60 orang telah hadir dalam majlis yang juga dihadiri oleh semua ajk htmcc dan ajk jkk kampung bukit gemuroh.Majlis bermula pukul 9.00 malam dan berakhir pada pukul 11.malam..sekian..,





Friday, 27 June 2014

htmcc/happy birthday

Rider yg paling cermelang dlm htmcc ialah Ahmad Kamarul Munir Rashid,Baru2 ini telah menyambut hari jadinya yg entah keberapa,Dalam program tu Pengerusi htmcc dan ahli jawatan kuasanya telah hadir untuk meraikan majlis tersebut,.Makan mee dan kerat kek jer serta nyanyi sikit2,Admin dok nyanyi sbb ajk htmcc nyanyi kuat sangat,jadi untuk meredakan keadaan admin hanya dia diri jer,malas nok campur,admin cuma makan jer,senang gitu,

Harap tahun ni banyak kejayaan yg akan dicapai oleh rider2 htmcc,insyallah,sekian....tgk gambar kat bawah deh>>>>


Sunday, 22 June 2014

htmcc/artis htmcc

 Juara karaoke dipekan budaya kuala berang 20hb.jun 2014

Wan fazrullah merupakan seorang dari rider htmcc tp bakat nya kurang menyerlah dari beberapa orang rider lain dalam team,tapi beliau merupakan seorang ahli htmcc yg paling setia kpd club.merupakan seorang pemberi  semangat kpd rider2 yg lain. Sentiasa ada dimana2 event yg disertai oleh htmcc.Beliau merupakan seorang pemandu kapada rider2 untuk pergi kemana2 lokasi pertandingan,seorang yg bertanggung jawab kapada pembekalan,bertanggung jawab kpd emosi rider2,Besar tanggung jawab beliau ni.Usia dan pengalaman nya telah memungkinkan beliau berada dalam banyak keadaan

Aksi Wan Fazrullah Dilitar gong badak


Sesuatu yang sangat menarik tentang wan fazrullah ialah beliau mempunyai bakat yg besar dlm bidang nyanyian,Boleh dikatakan bakat nya bakat yg tidak terpendam tp mcm terpendam,Beliau telah banyak kali memenangi beberapa pertandingan nyanyian yang disertai nya.Yang agak pelik tentang beliau ialah beliau tak pernah menyanyi dan bersiul tak tentu arah tp klu sekali beliau naik kepentas dan menyanyi,<<<<'nah ambik kau,terus jadi juara,>>> dan sangat terserlah nyanyian nya,mempunyai vokal yg mantap dan gaya nyanyian yg tersendiri dan beliau mampu untuk pergi jauh dari apa yg ada pada diri nya.. Mungkin disuatu masa, htmcc akan melebarkan sayap nya menceburi dalam bidang pengurusan artis dan bidang pengacaraan kerana wan fazrullah juga mempunyai pakej untuk itu,MANA LAH TAU........
video
Wan Fazrullah hit (20sec)

Dipekan budaya kuala berang baru2 ini wan Fazrullah telah menyertai pertandingan karaoke yg diadakan pada 20hb jun 2014 dan beliau telah menjadi juara,mengalahkan 13 peserta Akhir dengan terdahulu nya melalui peringkat saringan yg telah disertai oleh 50 peserta disekitar kuala berang,Good luck Wan Fazrullah......Sekian.

>>>>>>>KAMI TUNGGU MUNG JADI ARTIS<<<<<<<<





Saturday, 21 June 2014

htmcc/litar lubuk periuk


Litar lubuk periuk menerima tetamunya  dari  htmcc dan beberapa org rider dari paka dungun dan beberapa orang rider tempatan seperti kg lubuk periuk,jerangau sungai dan dari kampung disekitar nya...seperti biasa en zam motocross and the gang telah menjadi penganjurnya.
Htmcc telah menghantar hanya seorang rider nya iaitu Ahmad Kamarul Munir Abdul Rashid..

 Acaranya ialah>>>
1) motocross open
2) cubcross  open
3) endurance open

Rider htmcc telah menyertai 2 katagori
1) Cubcross Open
2) Endurance Open
Dalam dua katagori yg disertai oleh rider htmcc kedua-duanya telah mendapat tempat pertama.

Dari kiri:En Daud,Kamarul Munir,alang dan En Zam

Pada kesimpulan nya penganjuran oleh en zam lubuk periuk dan beberapa orang geng nya boleh dikatakan berjaya kerana dengan kewangan yang lemah beliau dapat menarik beberapa orang rider motocross yang agak berwibawa yang didatangkan dari paka,terengganu,Tahniah diucapkan,Sekian..

Video dalam katagori endurance Open..

Tuesday, 17 June 2014

htmcc/pekan budaya


Pekan budaya kuala berang diadakan pada 13hb jun 2014 sehingga 21hb jun 2014,Pekan budaya kuala berang telah dirasmikan oleh exco perlancungan negeri terengganu pada 14hb jun 2013,pukul 9.00 malam,Kebanyakan jabatan kerajaan kerajaan negeri dan jabatan kerajaan pusat serta swasta telah mengambil bahagian,yang paling terserlah ialah pertunjukan pentas yang berupa persembahan kebudayaan traditional dan modem.Gerai2 jualan tidak ketinggalan membuka gerai masing2 dengan kadar sewa yang ditetapkan oleh pihak majlis bandaran...Permainan kanak2 juga telah mewarnai kemeriahan pekan budaya....
Htmcc (hulu terengganu motocross & cubcross club) telah dijemput untuk mewarnai kemeriahan pekan budaya dikuala berang.Htmcc mempamirkan semua jentera yg memenangi acara yang telah disertai,Selain itu Htmcc meluaskan pengaruh nya dengan membuka keahlian kelab kapada yang berminat.Sehingga empat hari berlansung pekan budaya, Htmcc telah menerima ramai pengunjung dari petang hingga malam,Pengunjung gerai Htmcc meliputi semua peringkat umur dari dewasa hingga kepada kanak2,Boleh dikatakan Gerai Htmcc antara gerai yang diminati,Sekian...

Klip-klip>>>>>>>>