Sunday 14 June 2015

litar bukit malam


Agak menghairankan sedikit tempat ini dinamakan sebagai bukit malam,mungkin ada sebab2 yang tertentu tempat ini dinamakan seperti itu,Ada empat cerita sebab2 tempat ini dinamakan dengan sebegitu.

11)      Disuatu masa yang lalu kawasan ini penuh dengan hutan rimba dan didiami oleh macam2 jenis hidupan liar,dikatakan berjuta tahun yang lalu kawasan ini didiami oleh satu jenis raksaksa yang sangat besar dan dinamakan sebagai zurotomus(adik beradik atromen taro),zurotomus tak ada kaitan dengan nama tempat ini tetapi disebabkan ada kegiatan lain yang sentiasa berlaku diwaktu malam, langsung tempat ini dikenali sebagai bukit malam.(sangat mudah cerita nya).Kegiatan yang dimaksudkan ialah race motocross dialam bunian,huhuhu...

22)      Tiga cerita lagi boleh saja pembaca yang dihurmati mereka sendiri cerita nya kerana cerita kat atas tu 100% tak benar....


Pada 13-6-2015 litar bukit malam tanjung aur marang terengganu telah menganjurkan satu acara motorcross yang melibatkan tiga katagori.

11)      Motocross open..
22)      Cubcross open
33)      Junior


Penganjuran motocross pada kali ini merupakan penganjuran yang kedua kali setelah penganjuran yang pertama dahulu diadakan pada 10-4-2015 yang baru lalu
 Event pada kali ini telah disertai oleh beberapa rider2 yang datangnya dari sekitar negeri terengganu khususnya dari kawasan  marang sendiri.Lebih dari 50 rider telah menyertai event yang diadakan dalam tiga katagori yang dipertandingkan,Rider dari team htmcc tak ketinggalan mengambil bahagian dalam dua acara iaitu.

Cubcross open:
11)      Kamarul Munir.
22)      Kamarul harith
33)      Khairul haki

Motocross Open
11)      Kamarul munir

Dalam acara Cubcross open rider dari team htmcc telah berjaya menjadi juara.
11)      Kamarul munir >>>>>>>> tempat pertama..
22)      Kamarul harith >>>>>>>>tempat ke-2
33)      Khairul haki >>>>>>>>>> tempat ke-4

Dalam acara Motocross open, rider dari team htmcc juga telah menjuarai dalam katagori ini.
11)      Kamarul munir >>>>>> tempat pertama..
Pada dasarnya penganjuran litar bukit malam boleh dikatakan sebagai berjaya berdasarkan kapada penganjuran kecik,Kecacatan yang terjadi boleh dibaiki untuk masa2 yang akan datang.ada beberapa kelemahan yang dikenalpasti tapi tidak melibatkan kapada rider2 team htmcc..


Menjadi penganjur mesti bersikap adil dan memuaskan hati semua peserta2 yang terlibat,gagal dalam penganjuran akan menjadi buah mulut disekitar rider2 yang bertanding,cakap2 luar tak boleh dielakan dan cakap2 luar ini lah akan memberi kesan kapada jangka masa panjang untuk satu2 penganjuran,walau macam mana pun diucapkan syabas kapada penganjur litar bukit malam marang terengganu.....Sekian..
acara motocross open


acara cubcross open

0 comments:

Post a Comment